Avrupa’nın en yüksek binası olacak Kiler Holding’e ait 261 metrelik Sapphire’de yer alan alışveriş merkezinin konsepti geleneksel çarşılardan yola çıkarak hazırlandı.
İstanbul’un tarihi dokusunu yansıtacak Sapphire Çarşı’da büyük firmaların mağazalarının yanı sıra esnaf da olacak. Kiler Holding Başkanı Nahit Kiler, “Projenin her aşamasında aklımızda
İstanbul’un ve Türkiye’nin yeni simgesini yaratmak vardı. Projenin içindeki çarşının da
İstanbul’a yakışmasını istedik. Sapphire Çarşı ile
İstanbul’un sanatsal ve tarihi dokusundan faydalanarak, kentin temasını vurgulayan bir alışveriş ve yaşam ortamı oluşturmayı hedefliyoruz” dedi.
Terasta tarih canlanacak
İstanbul Sapphire’in arsa hariç 250 milyon dolara mal olduğunu belirten Kiler Holding Başkanı Nahit Kiler şöyle konuştu: “Bu proje ile
İstanbul’a el yapımı 8’nci tepeyi eklemiş oluyoruz. Projeyi tasarlarken kente duyduğumuz sorumluluğu yerine getirmek amacıyla seyir terasını da projelendirdik. Sapphire Tepe olarak adlandırdığımız bu terasta yer alan teleskoplarla
İstanbul 360 derece seyredilebilecek. Ayrıca teleskopların içesinde yer alan özel bir teknoloji sayesinde Fatih Sultan Mehmet’in gemileri karada yürütmesi,
İstanbul’un fethi, Anadolu ve Rumeli Hisarı’ndan yapılan top atışları, Kız Kulesi’nde sepetten çıkan yılan gibi
İstanbul’a özgü tarihi olayların canlandırmasını da seyretmek mümkün olacak.”
İstanbul Sapphire ile yerli ve yabancı turisleri çekeceklerini ifade eden Kiler şunları söyledi: “İstanbul’a gelen turistlerin yüzde 85’i Büyükdere Caddesi’ne uğramıyor. Ben inanıyorum ki seyir terasını açtıktan sonra yüzde 85’i Büyükdere’ye gelip bu binaya çıkacak. Bize projeyi 2010’da bitirmemiz için yoğun talep geliyor. New York’a giden turist Empire State binasını unutamıyor.
İstanbul’a gelen turist de Topkapı Sarayı, Ayasofya ve Sultan Ahmet’ten sonra Sapphire’i hatırlayacak.”
Geleneksel çarşılar
Sapphire alışveriş merkezinin yönetim ve danışmanlığını üstlenen Jones Lang LaSalle Türkiye’nin Başkanı Avi Alkaş ise, Sapphire’in konumunun çarşının konseptini de belirlediğini belirterek şu bilgileri verdi: “Plastikleşmeden ve salt taklide kaçmadan
İstanbul’a atıfta bulunmak istedik.
İstanbul Sapphire’de yer alan alışveriş merkezinde geçmişi geleceğe bağlamak için yeni geleneksel bir çarşı yapmak istedik. Eskinin yenileştirilmesi olduğu için ‘yeni geleneksel’ diyoruz. Akıllı bina konseptiyle inşa edilen bu projede gelenekseli yaşatacak bir konsepti yakalamak istedik. Sapphire Çarşı’nın konsepti oluşturulurken
İstanbul’un geleneksel çarşılarından yola çıktık. Kapalı Çarşı, Mısır Çarşısı, Balık Pazarı, Çiçek Pasajı gibi
İstanbul pazarlarını çağrıştıran lezzet, tasarım, moda, genç, pazar ve ev&teknoloji katlarını oluşturduk. Sapphire Çarşı’da yer alacak markalar, ana konsepte uygun
İstanbul vurgusuna sahip olacak.”