Antalya'dan yapılan ihracat yılın ilk 7 ayında yüzde 8 düştü.
Ürün fiyatlarının yüksek olması ve dış pazardan özellikle Rusya'dan gelen taleplerin azalması düşüşte etkili oldu. Avrupa'daki yerli üretiminde bol olması Türk ürünlerine talebi azalttı.
Antalya İhracatçı Birlikleri Genel Sekreterliği'nden alınan verilere göre, 1 Ocak -31 Temmuz tarihleri arasında Antalya'dan yapılan ihracat geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 8 geriledi.
İlk yedi aylık dönemde yapılan ihracattan toplam 324,2 milyon dolar gelir elde edildi. En fazla düşüş yüzde 37 ile tekstil ve hammadde ihracatında gerçekleşirken yaş meyve sebze ve kesme çiçekteki gerileme sınırlı kaldı.
Antalya ihracatının lokomotifi olan yaş meyve sebze, 2009'un yedi ayında yüzde 2 gerileyerek 250,2 milyon dolar getiri sağladı. Yüzde 5 kayıp veren kesme çiçek ihracatı ise Antalya ekonomisine 27,2 milyon dolar kazandırdı. Aynı dönemde yüzde 37 düşüş yaşayan tekstil ve hammadde sektörü, dış piyasaya 42,2 milyon dolarlık satış gerçekleştirdi.
Sektörel bazda ihracat verilerinde ise, tarım yüzde 1, sanayi yüzde 36, madencilik de yüzde 26 daraldı. 74 ülkeye yapılan ihracatta ilk beş sırayı Almanya, Fransa, Bulgaristan, Hollanda ve İngiltere aldı.
İhracat rakamlarını değerlendiren Antalya Yaş Meyve Sebze İhracatçıları Birliği Başkanı Mustafa Satıcı, global krizin bütün ülkelerin dış ticaret hacmini daralttığını belirterek "Dünyadaki genel yapıya baktığımızda yaş meyve sebzenin durumu diğerlerine göre iyi." dedi.
Döviz kurlarındaki düşüşe dikkat çeken Satıcı, şöyle konuştu: "Bundan sonraki en büyük sıkıntı döviz fiyatları olacak. Hem ürün fiyatlarının yüksek olması, hem de döviz kurları ihracatçıyı sıkıntıya sokacak. Merkez Bankası, döviz alım ihaleleri yaparak kurun düşmesini engellemeli. Aksi halde kurlar düştükçe hem rekabetimiz zorlaşacak hem de büyüme rakamları olumsuz etkilenecek."